2010. január 15., péntek

Hótalpas és sítúra a Rax-on ill. a Schneeberg-en

A múlt szombaton a Rax-on jártunk. Reggel a 9:30-as felvonóval Hirschwang-ból felmentünk a Rax-platóra, majd innen eltúráztunk a Neue-Seehüttéhez. A hó sajnos elég kicsi volt és ráadásul a meleg miatt eléggé olvadt is. A hótalpak fogai, ill. a túrasík fókái szedték is össze rendesen, így időnként tonnásnak éreztük lábainkat miatta. Azért jól éreztük magunkat... 15 fős csoportunk egész jó nyomot taposott a piros jelzésű túraúton, amit az utánunk jövők előszeretettel használtak.
A Neue-Seehüttéből visszafelé a sílécesek tudtak csúszni kicsit a letaposott havon.
Az Ottohaus-nál a társaság fele visszavette az irányt a felvonóállomásra, a másik fele a bandának pedig felment a Jakobskogel csúcsára.

16:00 órakor lementünk a felvonóval... és a hivatalos túrának itt volt a vége.

Innen néhányan a csapatból átautóztunk a Schneeberg alá, Losenheim-be. Találtunk egy nagyszerű panziót, ahol megszálltunk, megvacsoráztunk, kipihentük a túrát.
Másnap reggeli után irány a losenheim-i sípálya. Itt "hegymászósra" vettük a figurát és ahelyett, hogy a sípálya mentén felgyalogoltunk volna, inkább a felvonót választottuk 6€-ért. :-) Az Edelweiss-hüttétől a Fadenweg útvonalon meneteltünk a Kienthalerhütte irányába.
Bevallom őszintén engem nagyon csábított a síelés lehetősége, úgyhogy egy idő után elvesztettem az irányú motivációmat, hogy megláthatom milyen is 2010-ben a Kienthalerhütte. :-) Évivel együtt 180°-ot fordítottunk a síléceinken és lesíeltünk a hegyről. Irány Losenheim.

Úgyhogy a nap további részét síeléssel töltöttük, ami nekem nagyon tetszett.

A többiek közben elérték a hüttét és felmásztak a mögötte tornyosuló Turmstein-re a klettersteig-en keresztül. A köd ellenére nagyon tetszett nekik. Legalábbis nekem azt mondták. :-)

Kellemesen elfáradtunk és várjuk a következő túrát ! :-)