2010. március 25., csütörtök

Téli magashegyi tanfolyam a Grossglockner-en

2010. március 20-24. között a Grossglockner-en tartottuk a Krea-Túra téli magashegyi tanfolyamának második felvonását. Az első részletet bárki által elvégezhető téli túra tanfolyamnak kiáltottuk ki és a Hochschwab-on szerveztük meg, viszont a Grossglockner-en a hegymászóvá válni akaró fiatalok vettek részt a tanfolyamunkon. A Hochschwab-on már kiválóan elsajátították a lavinajeladó használatát, másztunk jeget, építettünk jégstandokat, ástunk hóbivakot és tanultunk kicsúszást megfogni.
A téli magashegyi tanfolyam anyagai közül a Grossglockner-es etap során gyakoroltuk a kicsúszásmegfogást eszközzel és eszköz nélkül (ebből sosem elég...), a különböző hóstandok építését (csákányárok, deadman, hógomba, stb.), és persze megtanultuk, hogyan közlekedik tisztességes hegymászó a bércek között hágóvassal és anélkül. Hogyan kell bekötnie magát egy kötélpartinak és mit kell tenni, ha a társ beleesik egy gleccserhasadékba.

Ezen utóbbi feladatnál a biztosító emberre ráhárítottunk néhány kellemetlen percet, hiszen nem egyszerű dolog egyszerre a lógó társat tartani hason fekve és standot építeni fél kézzel. Azért a srácok ügyesek voltak és megoldották a kérdést.

És persze nem hagytuk ki a húzórendszereket sem. Építettünk harmadolót, ötödölőt és hetedelőt egyaránt.

A tanfolyam fénypontjaként felmásztunk a Grossglockner csúcsára, ahol teljesen egyedül gyönyörködhettünk a fantasztikus tájban.