2009. október 12., hétfő

Krea-túra egyesületi hétvége: Szádelői-völgy, Tornakápolna, Aggteleki-cseppkőbarlang

Október 9-11 között tartottuk meg a szokásos őszi sütögetős, sziklamászós hétvégénket. Az "alaptábor" természetesen Tornakápolnán volt, ami nemrégiben még Magyarország legkisebb lélekszámú települése volt. Mivel beköltöztek menet közben öten, ezért a létszám megduplázódott és így a kis falucska visszacsúszott az ezüstérmes helyre. :-)
Péntek este volt a gyülekezőnk, szombaton reggel pedig kiautóztunk a Szádelői-völgybe. Itt két kötélparti a 6 kötélhosszas, III-IV-es nehézségű, gyönyörű vonalvezetésű Sas-gerincet mászta.
Mi, a többiek :-) felsétáltunk a Cukorsüveg felett tornyosuló Oltár és Oltárik falakhoz. Itt mászogattuk a következő utakat:
Oltárik:
  • Kyvadlo VIII- (VI A0)
  • Zakázané ovocie VII-
Oltár:
  • Ovocie zelenina V-
  • Smädný Mních VI
  • San Diego VII
  • Komin 25-Ročných V+ A1... de ezt Peti kimászta szabadon. Úgy kicsit nehezebb, mint V+
Az Oltáron találtunk egy projekt utat is, bent hagyott kötéllel, amit mély tisztelettel szemlélgettünk. A kb. 50m hosszú nullafogásos, áthajlós utat kb. X-es nehézségűre saccoltuk. Az már eléggé a respekt kategóriába tartozik. A kassai mászók tudását el kell ismernünk.

Mászás után közös erővel nagyszerű bográcsvacsorát rittyentettünk.

Vasárnap összeszedtük a holmijainkat és az esőzés miatt egy kis barlangtúrára indultunk Aggtelekre. Mivel a barlang tulajdonképpen egy kifordított hegy, ezért teljesen profilba vágó tevékenység volt ez. Az MHSSZ igazolványainknak életünkben először hasznát vettük, mert a barlang pénztáránál 50% kedvezményt kaptunk rájuk. Már megérte befizetni a tagsági díjakat! :-)
Szép volt, jó volt, elkezdtük szervezni a szokásos Szilveszteri sziklamászó túránkat... Lehet, hogy Korzika lesz belőle ?