2009. május 11., hétfő

Alapfokú sziklamászó tanfolyam : Rax

A május 9-10. hétvégét a Rax és Schneeberg között húzódó Höllental völgyben töltöttük. Évivel hegymászó oktató aspiránsként az Excelsior alapfokú sziklamászó tanfolyamán tágítottuk a hallgatók fejét.
Szombaton a Vordere Stadlwand Fensterplatte útjába szálltunk be, ami hivatalosan V+ nehézségű. Némi kőhullást kerülgetve, 6 kötélhossz után egy IV+ nehézségű variánst sikerült hármas partiban abszolválni. A lejövet a szokásos dzsindzsás morénalejtőn volt.
Este a Weichtalhaus vendégszeretetét élveztük. Nagyon kedvesek voltak és eszméletlenül finomakat ettünk, ittunk. A vacsora végén pedig házi rétessel kínáltak bennünket, ami nagyon kedves gesztus volt.
Vasárnap reggel Évivel elég korán keltünk és gyorsan felszaladtunk reggeli előtt a Weichtalklamm szurdokába. Kirándultunk egyet, majd 8 órára visszatértünk és jót reggeliztünk.
Kaja után ismét a Vordere Stadlwand volt a cél. Ezúttal a Peternpfad-ot mászták a hallgatók, mi pedig a tőle jobbra futó VI-os variánsból osztottuk az észt. Felmásztunk két kötélhosszt, majd váltott ereszkedéssel visszatértünk a beszálláshoz.
Ezután élvezkedés következett... Csaba előremászott egy VIII- nehézségű utat, ebben top rope-oztunk, majd én is kimásztam egy VII- nehézségű reibungtáblát és itt is mehetett a mászóka.
Délután 3 körül volt a záróra és szépen hazatértünk Magyarországra.
Nagyon jó volt az idő és nagyon szépeket másztunk.