2009. április 1., szerda

Fuchs-berg... Róka-hegy

A Csillaghegyi HÉV megálló felett található a Róka-hegyi kőfejtő. Valamikor 7-8 évvel ezelőtt másztam arra először, de akkor még nagyon romokban hevertek a mostanra nagyszerűen kitisztított, kinittelt mászóutak. III-tól VIII-ig mindenki talál kedvére valót.
Kihasználva az óraátállítás és a meleg tavaszi napsütés adta lehetőséget, Évivel, Ildivel, Enci-babával és Nyarvi kutyával kiugrottunk mászni egyet.
A napos Kristály-falat céloztuk meg, és az alábbi utakat másztuk ki:
  • Haribo V+
  • Fragile V+
  • Kristály-csepp VI
  • Kőleves VI+ - VII-
A Haribo-ról annyit érdemes tudni, hogy a felénél (második nitt felett, kicsit jobbra) található piaz-osnak kinéző repedés eléggé törik. Nekem egy fél-téglányi követ sikerült kitépnem, amikor belekapaszkodtam, és aminek hatására estem vagy 3m-t. Hétvégén állítólag ugyanez történt egy lánnyal. Szóval csak óvatosan, mert pereg !
A Kőlevest már másztam tavaly, ahhoz képest most az volt a tapasztalatom, hogy azóta a kulcshelynél (a nitt alatt kb. 1-1,5m-re) a lépések meglehetősen ki lettek taposva és csúsznak. Igaz így izgalmasabb... Azért az előre mászás sem gáz, mert az út építői kiváló helyre tették a nittet és ha megcsúszik az ember, akkor sincs különösebb probléma.

Néhány fotó... >>



1 megjegyzés:

  1. Szia!

    A Kőleves nevű út melyik? A Kristálycsendtől jobbra lévő 1. vagy 2. (gondolom a 2. :)?

    üdv

    Dávid

    VálaszTörlés